عکاسی مفهومی و کاربرد آن در تبلیغات

چکیده:
یکی از گونههای عکاسی، عکاسی مفهومی است که با هدف جلب توجه بیشتر مخاطب به یک پیام خلق میشود. این پیام، صریح و روشن نیست، بلکه توجه بیشتر بیننده را میطلبد تا به درک او از صحنه منجر شده و اثرگذاری چشمگیری در او اتفاق بیفتد. پژوهش حاضر به دنبال آن است تا در کنار تعریف ماهیت عکاسی مفهومی، کاربردهای آن را در دنیای تجارت و کسب و کار بررسی کند. با توسعه ابزارهای دیجیتال، دنیای تبلیغات نیز به موازات آن پیچیده تر شده و رقابت برای اثرگذاری محصولات و خدمات بر روی مخاطب به رشد عجیبی رسیدهاست. در این میان، عکاسی مفهومی با استفاده از زبان خاص خود، اثرگذاری چشمگیری بر مخاطب داشته و دارد. به نظر میرسد شناخت دنیای عکاسی مفهومی و روندهای حاکم بر آن، برای محققان رشته عکاسی و تبلیغات ضروری است. پژوهش حاضر به دنبال پاسخ به این مسئله است که این عکاسی مفهومی چیست، چه ملزوماتی دارد و کاربردهای آن در دنیای تبلیغات شامل چه مواردی میتواند باشد.
خلاصه ماشینی:
com چکيده يکي از گونه هاي عکاسي ، عکاسي مفهومي است که با هدف جلب توجه بيشتر مخاطب به يک پيام خلق مي شود. مقدمه يکي از گونه هاي عکاسي ، عکاسي مفهومي است که با هدف جلب توجه بيشتر مخاطب به يک پيام خلق مي شود. اگر بتوانيد در تبليغات خود از يک عکس مفهومي استفاده کنيد که تصويري ذهني مانند زندگي شادتر يا خانه اي بهتر را به جاي نمايش محصول ارائه کند، در مخاطب پيوند عاطفي ايجاد کرده و تأثير پيام تبليغات را افزايش مي دهد. اين روش عکاسي ، تلاشي است براي به تصوير کشيدن يک نمايش واقعي از خود موضوع يا مي تواند به معناي تلاش براي ايجاد تصويري باشد که احساسي را برانگيزد يا بيننده را تشويق کند تا در مورد چيزي در يک عکس متفاوت فکر کند. هدف از استفاده از عکاسي مفهومي در تبليغات ، افزايش تاثير پيام هاي تبليغاتي بر مصرف کننده و رسيدن آن به وضوح و سرعت اثرگذاري است (٢٠٢٢ ,Ezzat). تا اين جا، قضيه داستان مانند هنرهاي انتزاعي است ، ولي بعد از آن ، عکس مفهومي تصوير يک نمود صريح و بي پرده از خود مفهوم نيست ، بلکه يک بيان کلي از ايده اصلي مي باشد. اين روش عکاسي ، ايده ها و پيام هايي را بيان ميکند تا با مصرف کننده ارتباط برقرار کند و پيام تبليغات را به موثرترين شکل ممکن به او برساند؛ بدون اين که حرف مکتوب يا مصوتي زده شده باشد (٢٠٢٢ ,Ezzat).